Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPerry, David K.
TitelAssessing the Import of Media-Related Effects: Some Contextualist Considerations.
Quelle(1989), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterContext Clues; Mass Media Effects; Media Research; Research Methodology; Television Viewing; Theory Practice Relationship
AbstractBased upon the philosophical position of contextualism, the common-sense idea of powerful, uniform, and universal media effects is largely untenable. Instead, researchers can more profitably view such effects as resulting from synthesized stimuli, of which media content is only one component. Thus, these phenomena should be called media-related effects, rather than media effects. Contextualism also implies a pluralism of both method and theory. In this regard both standardized and unstandardized indicators of the relationships among variables are needed to assess the importance of evidence concerning a media-related effect. More specifically, the routine reporting and interpretation of unstandardized indicators in nonexperimental research potentially could allow researchers to make a much stronger case for the theoretical or practical importance of effects than is possible at present. (Five notes and 28 references are attached.) (RAE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: