Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMouw, John T.; Perkins, Kyle
TitelA Framework for Conducting ESL/EFL Construct Validation Studies.
Quelle(1986), (20 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterConstruct Validity; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Generalizability Theory; Latent Trait Theory; Learning Readiness; Research Methodology; Test Reliability; Test Use; Test Validity
AbstractThe purpose for which a test is used and the examinees' stage of learning are two anchor points that are incorporated into a suggested framework for conducting construct validation studies for tests of students with English as a second language (ESL) or English as a foreign language (EFL). The framework includes the use of generalizability theory, construct definition, and factor analysis. Two procedures are discussed in terms of the means by which they confound reliability and validity. Difficulties with correlational evidence to support construct valid test score interpretations are also discussed. Problems with product-moment correlations, the Rasch model, and a construct validation technique proposed by G. H. Henning are singled out for particular criticism. (Author/TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: