Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelReading and the Language Arts.
Quelle(1988), (59 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Computer Assisted Instruction; Elementary Education; Handwriting; Language Arts; Linguistics; Listening Skills; Reading Instruction; Reading Readiness; Reading Strategies; Teaching Methods; Writing Instruction
AbstractIntended for elementary school teachers, this article deals with reading readiness, handwriting, listening skills, and linguistics in the elementary school. The reading readiness section discusses utilizing pictures in teaching, using real objects in teaching, making picture dictionaries, placing labels on objects, developing experience charts, using a variety of audio-visual aids, telling stories, visual discrimination, auditory discrimination, determining readiness for reading, assisting pupils in identifying words, using configuration clues, using context clues, using phonetic analysis, using syllabication, using picture clues, purposes in reading, reading for facts, skimming, reading for sequence in ideas, reading to follow directions, reading for a main idea, determining reading levels of pupils, microcomputers in the reading curriculum, psychology of microcomputer instruction, and purposes of microcomputer instruction. The handwriting section discusses handwriting in the elementary school, and teaching handwriting, and is followed by a discussion of learning to listen. The final section deals with linguistics in the elementary school; patterns of sentences; expanding sentences; building new sentences; stress, pitch and juncture; and teaching students to communicate. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: