Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHonig, Alice Sterling
TitelQuality Infant/Toddler Caregiving.
Quelle(1988), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Child Caregivers; Childhood Needs; Day Care; Early Childhood Education; Educational Quality; Guidelines; Infants; Toddlers
AbstractCaregiver-infant interactions in the first years of a child's life provide models and shape patterns of responding that can have consequences throughout the life-span. Research and practice have produced knowledge about the sensitivity of outcomes to characteristics of the infant nurturing situation. Infant caregivers should accept babies' need for sensuous stimulation and intimate relationships. The curriculum for infant caregiving should be embedded in the innumerable daily acts of caring that allow infants' bodies to settle into easy rhythms. Sensorimotor skill building, and, later, preoperational skill building should be done in a sensitive manner so that infants and toddlers are lured, not pushed, into learnings. Language richness should permeate a baby's day. The infant or toddler's environment must provide safe places for the infants to run, crawl, and gallop about. Discipline in infant caregiving requires that conditions be arranged so that babies are kept as comfortable as possible. Discipline for toddlers may involve arranging the environment so that no-nos are infrequent. To provide an optimal developmental situation for each child, caregivers should hone their "noticing skills" to detect the ways in which each early learner markedly differs from others. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: