Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNarode, Ronald B.
TitelAnalysis of Fractions Curriculum for Constructivist College Remedial Mathematics Education.
Quelle(1988), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlgorithms; College Mathematics; Concept Formation; Fractions; Higher Education; Learning Theories; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Number Concepts; Problem Solving; Remedial Mathematics; Textbook Content; Textbook Preparation
AbstractThis document analyzes one chapter of a textbook for college remedial mathematics. This analysis is done by one of the textbook authors. The chapter under discussion deals with fractions. The text authors, writing from a constructivist perspective, attempted to write problems which not only developed specific conceptual and heuristic objectives for students, but also problems which engaged student curiosity and challenged students to reason and communicate. The problems were intended to help students develop an awareness that mathematics is necessary for understanding and coping in the world. The document is primarily devoted to the discussion of 11 types of fraction problems. The appendices are the table of contents of the text and solutions to sample problems. (PK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: