Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSigmon, Scott B.
TitelFoundations of Education and the Mildly Learning Disabled: Toward a New Understanding. Draft.
Quelle(1987), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Behavior Problems; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Foundations of Education; Learning Disabilities; Mild Disabilities; Social Control; Special Programs; Underachievement
AbstractThe literature of the "foundations of education" field (e.g. social, philosophic, psychological) is examined to provide a better understanding of the relationship between schooling and culture as it applies to mildly learning disabled students. A "radical paradigm" is applied which sees schools as serving the interests of elites, as reinforcing existing inequalities, and as producing attitudes that foster acceptance of this staus quo. The position taken is that the result segregating mildly handicapped children, who tend to be "resistors" and underachievers is a form of social control. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: