Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCurtis, Dan B.; und weitere
TitelA Survey of Business Preferences for College Grads.
Quelle(1988), (27 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademic Education; Administrator Qualifications; Business Skills; College Graduates; Communication Research; Communication Skills; Employment Opportunities; Employment Qualifications; Higher Education; Job Performance; Listening; Speech Communication
AbstractTo answer questions regarding what factors contribute most to job search success in business and a business career, what specific courses contribute most to career success, and what would be the basic skills of an ideal manager, a study assessed the relative importance of various factors, skills, and courses in the hiring and advancement of employees of business, industrial, and governmental agencies based in the United States. Answers to a survey questionnaire, sent to 1,000 personnel managers listed as members of The American Society of Personnel Administrators in the United States, included 428 usable responses. Results indicate that the skills most valued in the contemporary job-entry market are communications skills (including oral communication, listening, and written communication). (Four tables of data are included, and 14 references and a questionnaire are appended.) (MS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: