Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWheeler, M. Candace
TitelCorrelation between Remedial Students and Learning Styles: Implications for Computer Assisted Instruction.
Quelle(1988), (48 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Cognitive Style; Computer Assisted Instruction; Computer Software; Elementary Education; Grade 6; Remedial Programs; Remedial Reading
AbstractA study investigated the learning styles of remedial students and the implications for computer-assisted instruction. The subjects were 31 sixth-grade Chapter 1 students from a middle school in Idaho who did not have learning disabilities nor were candidates for special education. The subjects were given the Reading Style Inventory (RSI). Results indicated that all subjects had a strong to moderate kinesthetic preference and most had high visual strength. The implication is that computer software which emphasizes problem-solving and simulation will address the particular learning style of remedial readers. (One table of data and two figures are included, and 38 references are attached.) (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: