Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhite, Barbara Y.; Frederiksen, John R.
InstitutionBBN Labs, Inc., Cambridge, MA.
TitelCausal Model Progressions as a Foundation for Intelligent Learning Environments.
Quelle(1987), (68 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArtificial Intelligence; Cognitive Processes; Computer Assisted Instruction; Computer Simulation; Educational Environment; Expert Systems; Instructional Design; Instructional Development; Learning Strategies; Models
AbstractThis paper describes the theoretical underpinnings and architecture of a new type of learning environment that incorporates features of microworlds and of intelligent tutoring systems. The environment is based on a progression of increasingly sophisticated causal models that simulate domain phenomena, generate explanations, and serve as student models. Constraints on model evolution are discussed in terms of causal consistency and learnability, and a taxonomy of models useful for instruction is outlined. The design principles underlying the creation of one type of causal model (zero-order models for electrical circuit behavior) are given, and possible progressions with respect to model elaboration, order, and perspective are described in the context of presenting a theory of model evolution. Finally, the architecture that enables the pedagogical tools of the intelligent learning environment is described, with an emphasis on the range of instructional interactions and learning strategies that can be supported. Eight figures are included. (51 bibliographic notes/references) (EW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: