Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcLarty, Joyce R.; und weitere
TitelStudent Course-Taking Patterns and Performance on the ACT Assessment.
Quelle(1988), (73 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAchievement Tests; Course Selection (Students); English; High School Seniors; High Schools; Language Tests; Mathematics Tests; Science Tests; Scores; Social Studies; ACT Assessment
AbstractData from a sample of 2,593 high school seniors (58% female) were used to study the relationship between courses taken and scores on the American College Testing (ACT) English Usage Test, the ACT Mathematics Usage Test, the ACT Social Studies Reading Test, and the ACT Natural Sciences Reading Test. For English and Mathematics, test performance tended to be higher with a higher number of relevant courses taken. For social studies, the picture was less clear, with courses in History and Economics appearing helpful. Many factors contributed to scores in Science, but test performance was related to courses taken. Numerous tables provide descriptive data for correlations by subject. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: