Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNichols, Randall G.
TitelEducational Technology: A Moral Issue. Symposium: Technological Equity: Issues in Ethics and Theory.
Quelle(1988), (6 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Appropriate Technology; Educational Technology; Ethics; Existentialism; Human Dignity; Individualism; Learning
AbstractThis paper considers educational technology in the light of both rationalist and existentialist theory, arguing that the predominance of rationalism in educational technology may be a dangerous tendency. Existentialist theory is first considered as a way--albeit with limitations--to begin examining educational technology from an ethical standpoint. It is argued that to the extent that educational technology seeks a fully rational existence rather than a full existence, it is morally indefensible. It is suggested that educational technology needs to be examined as a moral issue, and a statement of ethics needs to be developed which: (1) seeks to understand the full implications--negative, positive and otherwise--of educational technology; (2) seeks less to control learning than to allow it; and (3) seeks learning in all aspects, i.e., mental, physical, and spiritual. (7 references) (EW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: