Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSaporita, Richard D. (Hrsg.)
InstitutionPalm Beach County Board of Public Instruction, West Palm Beach, FL.; Florida Atlantic Univ., Boca Raton.
TitelForeign Languages: Teaching for Communication. A Compendium of Teacher-Authored Activities for Foreign Language Classes. Report of Workshops (Boca Raton, Florida, January 10, 1987-May 30, 1987).
Quelle(1987), (278 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Classroom Techniques; Communicative Competence (Languages); Educational Objectives; Language Skills; Lesson Plans; Listening Skills; Second Language Instruction; Teacher Developed Materials
AbstractPhase 1 of a 2-phase project consisted of a series of 9 workshops designed to help teachers use the communicative approach to second language teaching in planning lessons. The workshops in turn resulted in a collection of 118 teacher-developed communicative activities and lesson plans in these categories: (1) developing communicative skills in the foreign language class; (2) adapting textbooks to foreign language course objectives; (3) teaching the target culture through the target language; (4) the role of audiovisual materials in developing oral proficiency; and (5) evaluating communicative skill development in the foreign language classroom. Contents on developing communicative skills in the foreign language classroom are subdivided into sections of listening comprehension, developing creative and communicative activities, and syllabus design for interactive learning. Each section of the collection addresses a different category or subcategory, and within each section is an introduction and a series of teacher-designed lesson plans. The lesson plans are language-specific but can be adapted to other languages. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: