Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSlavin, Robert E.
InstitutionJohns Hopkins Univ., Baltimore, MD. Center for Social Organization of Schools.
TitelMastery Learning Reconsidered. Report No. 7. January, 1987.
Quelle(1987), (84 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Elementary Secondary Education; Literature Reviews; Mastery Learning; Mastery Tests; Meta Analysis
AbstractLiterature on achievement effects of practical applications of group-based mastery learning in elementary and secondary schools over at least four weeks is examined, using the best-evidence synthesis review technique (a combination of meta-analysis and narrative reviews). There was essentially no evidence to support the effectiveness of group-based mastery learning on standardized achievement measures. Effects were generally positive, though moderate, on experimenter-made measures, with little evidence that they were maintained over time. These findings suggest the need for increased efforts to see how the compelling theories underlying mastery learning can achieve their potential. A 13-page list of references and three tables are presented. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: