Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAyers, William
TitelTeaching and Being: Connecting Teachers' Accounts of Their Lives with Classroom Practice.
Quelle(1988), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Autobiographies; Case Studies; Personal Narratives; Preschool Education; Profiles; Research Methodology; Self Actualization; Teacher Attitudes; Teacher Background; Teacher Motivation; Teaching Experience
AbstractThis paper demonstrates the use of the autobiographical method for understanding the complex personal perspectives of teachers as they reflect upon their lives as teachers and individuals. The perspective includes the intellectual, ethical, and emotional stance of the teacher who is engaged in, and reflecting upon teaching. The subjective experiences and the personal feelings of teachers are regarded as valuable for an understanding of teaching. Brief case studies are presented of four preschool teachers. To gather ethnographic and autobiographical information on the teachers they were observed in the classroom setting, interviewed to create for each a "life-narrative", and they engaged in personal correspondence with the author. In interviews, vignettes, and interpretive activities,the goal was to build up a store of reflective information about practice and background in order to develop the beginnings of a thoughtful co-biographical narrative. A discussion is presented on the value of using an autobiographical method to achieve a deeper understanding of the teacher's art. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: