Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRenner, Michael
InstitutionWorldwatch Inst., Washington, DC.
TitelRethinking the Role of the Automobile. Worldwatch Paper No. 84.
Quelle(1988), (75 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN0-916468-85-2
SchlagwörterStellungnahme; Air Pollution; Alternative Energy Sources; Ecological Factors; Economic Factors; Energy Conservation; Energy Education; Environmental Education; Fuels; Global Approach; Motor Vehicles; Natural Resources; Petroleum Industry; Science and Society; Transportation
AbstractIn 1987, a record 126,000 automobiles rolled off assembly lines each working day, and close to 400 million vehicles are used on the world's roads today. Prior to the 1970s the automobile's utility and sustainability were hardly questioned. A decade of oil price increases and worries about future fuel availability slowed automobile use somewhat, but in the 1980s improved energy efficiency and additional oil supplies combined to bring fuel prices down. This document calls for a fundamental rethinking of the role automobiles should play. It contains sections entitled: (1) "Whither the Automotive Age?" (2) "Depending More on Oil, Searching for Alternatives"; (3) "Enhancing Fuel Efficiency"; (4) "Reducing Emissions"; and (5) "Reshaping Transportation." (TW)
AnmerkungenWorldwatch Institute, 1776 Massachusetts Ave., NW, Washington, DC 20036 ($4.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: