Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDixon, John; Stratta, Leslie
InstitutionOxford Univ., Eastleigh (England). Delegacy of Local Examinations.
TitelReading and Responding with Understanding, Part I: An Analysis of GCSE Exemplar Materials (1986-1987) for Understanding and Response.
Quelle(1987), (39 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Stellungnahme; Educational Change; Foreign Countries; Letters (Correspondence); Literature; Newspapers; Reader Response; Reading Achievement; Reading Comprehension; Reading Materials; Reading Processes; Reading Tests; Test Construction; Test Validity; United Kingdom (Great Britain)
AbstractAs a response to the artificiality of the traditional reading comprehension test, this booklet provides alternative means of testing that are within the guidelines of the British National Criteria. Ideas for testing informative, persuasive, autobiographical, and literary materials are presented in the booklet--carefully chosen to provide material in a meaningful context, to consider reading processes, and to offer students an important role and purpose. For example, the booklet contains some tests that require students to read and write responses to advertisements and editorials that are of particular interest to teenagers, and thus calls into question the value of timed examinations as measures of reading with understanding. Recommended for the future is a coursework folder that will provide a more valid representation of students' achievements as readers--assuming teachers do not model themselves on nation-wide exams. (ARH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: