Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLaney, James D.
TitelThe Successful Introduction of New Educational Technologies: Breaking the Cycle of Circus Oversell.
Quelle(1984), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Administrators; Change Strategies; Computer Assisted Instruction; Curriculum Development; Educational Change; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Financial Support; Higher Education; Microcomputers; Public Support; Teacher Education; Technological Advancement
AbstractThis report considers ways in which schools should introduce new educational technologies, particularly microcomputers, into the classroom without "overselling" the value and usefulness of such technology. Resistance by the public and by teachers to previous educational innovations is examined, as are current barriers to the adoption of new educational technologies. Warning against a "quick technological fix," the report presents 22 recommendations for promoting the successful adoption of new educational technologies which are concerned with the role of teachers, the role of administrators, funding, training, and curriculum development. A 28-item bibliography is provided. (EW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: