Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIozzi, Louis A.
TitelScience-Technology-Society: Preparing for Tomorrow's World. Teacher's Guide. A Multidisciplinary Approach to Problem-Solving and Critical-Thinking.
Quelle(1987), (40 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Critical Thinking; Decision Making; Environmental Education; Logical Thinking; Problem Solving; Process Education; Questioning Techniques; Science Activities; Science and Society; Science Education; Secondary Education; Secondary School Science; Social Studies; Teaching Methods; Technology
AbstractThis teacher's guide was developed to assist teachers in supplementing junior high and high school science and social studies programs with a study of the relationships between science, technology, and society (STS). The program is intended to focus on the improvement of student knowledge about STS issues and the teaching of skills related to logical reasoning, critical thinking, problem solving and decision-making. The document contains major sections on: (1) science education for the 1980s and beyond; (2) preparing today's students for tomorrow's world; (3) the science-technology-society program (providing information on the audience, program usage, program objectives, theoretical basis, the development of mental structures, the development of thinking skills, the acquisition of knowledge and information, and the socio-scientific reasoning model); and (4) teaching approaches (including readings, development of critical thinking through reading, classroom discussion activities, questioning strategies, writing activities, dilemma discussions, and debates). (TW)
AnmerkungenSopris West, Inc., 1120 Delaware Ave., Longmont, CO 80501.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: