Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAssociation for Children with Down Syndrome, Inc., Bellmore, NY.
TitelA Self-Help Curriculum: Teaching Self-Help Skills to the Child with Down Syndrome.
Quelle(1986), (47 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Downs Syndrome; Early Childhood Education; Home Instruction; Learning Strategies; Preschool Curriculum; Self Care Skills; Teaching Methods
AbstractThis manual aims to help both teachers and family members maintain a coordinated program of educational principles and techniques to teach self-help skills to young Down Syndrome children both at school and at home. Section I focuses on general teaching techniques and strategies that can be used to teach many different skills, such as task analysis, reinforcement, modeling, backward chaining, graduated manual guidance, etc. Section II includes specific techniques related to feeding, dressing, grooming, and toileting. Section III comprises checklists which analyze the skills and break them down into small steps. (JDD)
AnmerkungenAssociation for Children with Down Syndrome, 2616 Martin Ave., Bellmore, NY 11710 ($7.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: