Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLandry, Susan H.; Chapieski, Lynn
TitelMaternal Attention Directing Strategies and Infants' Response to Toys: Effects of Downs Syndrome and Prematurity.
Quelle(1987), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttention Control; Child Development; Downs Syndrome; Early Childhood Education; Infants; Mothers; Parent Child Relationship; Play; Premature Infants; Responses; Toys; Videotape Recordings
AbstractThe project studied videotaped unstructured play sessions between 16 Downs Syndrome (DS) infants (aged 6 months and 12 months) and their mothers, to investigate the relationship between maternal attention-directing strategies and the infants' response to toys. A comparison group consisted of 16 high-risk premature infants matched by mental and motor age. At 6 months, the DS infants spent more time fixating on their mothers' faces than on toys. The premature infants showed a greater ability to examine more toys with their mothers' help than alone, while the DS infants did not. The study concluded that, to increase DS infants' manipulation of toys, mothers should place toys in the infants' hands rather than just demonstrate, and should maintain the infants' attention to a toy rather than redirect their attention. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: