Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSt. John, Jeanne
TitelPRES: Physical Response Education Systems. The Oriental Model Goes to School.
Quelle(1986), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAnxiety; Behavior Change; Disabilities; Elementary Secondary Education; Physiology; Program Effectiveness; Relaxation Training; Stress Management
AbstractThe Physical Response Education System (PRES) project began in pilot studies of the effectiveness of acupressure in addressing the physical and emotional problems of disabled students. In the pilot study (1979-80), 12 students received 6 weekly sessions from a professional acupressurist, and in the intern study (1980-81) 15 students received 8 weekly sessions from newly trained staff and volunteer acupressurists. Treatment patterns were tailored to meet the individual needs of each student. Results of the intervention with 23 students included changes in sensory motor functioning, emotional/social behavior, health, and cognition/communication. Acupressure training for PRES staff is described, and information on such professional issues as parent permission is provided. Prospects for the future use of PRES in stress reducing efforts in the schools are noted. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: