Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAkiyama, Takashiro
InstitutionJapan Broadcasting Corp., Tokyo. Broadcasting Culture Research Inst.
TitelTrends in Research on Japan's Educational Broadcasts.
Quelle(1986), (76 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Educational Television; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Literature Reviews; Media Literacy; Preschool Education; Programing (Broadcast); Television Research; Television Viewing; Videotape Recordings; Japan
AbstractThis overview of Japanese research on educational television and media education from the mid-1970s through 1985 begins by presenting a brief history of educational broadcasting and recent trends in broadcasting and related research in Japan. The following areas are reviewed: (1) research using program analysis; (2) research using test production and re-editing of programs; (3) research on teacher guidance and program effectiveness; (4) research on the measurement and evaluation of viewing abilities; (5) research on the development of viewing abilities; (6) development of curricula for media education; (7) development of new programs for very young children; and (8) practical studies by teachers on education by broadcasting. One English-language and 77 Japanese references are listed. (MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: