Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlosser, Patricia E.
InstitutionERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelSecondary School Students' Comprehension of Science Concepts: Some Findings from Misconceptions Research. ERIC/SMEAC Science Education Digest No. 2, 1987.
Quelle(1987), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Development; Cognitive Measurement; Cognitive Processes; Cognitive Structures; Concept Formation; Learning Processes; Misconceptions; Science Education; Science Instruction; Scientific Concepts; Secondary Education; Secondary School Science
AbstractSome science educators who are interested in conceptual development have considered the phenomenon of student misconceptions and alternative frameworks. Researchers have used a variety of terms to describe the situation in which students' ideas differ from those of a scientist about a particular concept. This digest was produced to briefly describe what this area of research encompasses, including a delineation of the terminology being used, ranging from misconceptions, to preconceptions, naive theories, alternative conceptions, and alternative frameworks. The document highlights some of the findings from a few relevant studies involving secondary school students. In addition, it attempts to communicate some of the implications of misconceptions research for teaching secondary school science. (TW)
AnmerkungenSMEAC Information Reference Center, The Ohio State Univ., 1200 Chambers Rd., 3rd Floor, Columbus, OH 43212 ($1.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: