Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchnell, James A.
TitelA Comparative Study of the Effect of Subliminal Messages on Public Speaking Ability.
Quelle(1986), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAudiotape Recordings; Communication Research; Communication (Thought Transfer); Comparative Analysis; Higher Education; Instructional Innovation; Learning Strategies; Public Speaking; Teaching Methods
AbstractA study investigated the effectiveness of subliminal techniques (such as tape recorded programs) for improving public speaking ability. It was hypothesized that students who used subliminal tapes to improve public speaking ability would perform no differently from classmates who listened to identical-sounding placebo tape programs containing no subliminal messages. Subjects, 26 students at a midwestern university, were divided into subliminal tape and placebo tape groups. Comparison of pretest and posttest surveys did not support the hypothesis. Although placebo group members evaluated their own confidence, improvement, and enjoyment higher than the subliminal group, the average final course grade of the experimental (subliminal) group was higher than that of the control (placebo) group. (Tables of data are included, notes and sample pretests and posttests are appended.) (NKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: