Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoy, Cheri A.; Gregg, K. Noel
InstitutionClarke County Board of Education, Athens, GA.
TitelAssessment and Remediation of Oral Language. Academic Assessment and Remediation of Adults with Learning Disabilities: A Resource Series for Adult Basic Education Teachers.
Quelle(1984), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Adult Education; Adults; Auditory Discrimination; Behavior Patterns; Evaluation Methods; Grammar; Informal Assessment; Interpersonal Competence; Language Skills; Language Tests; Learning Disabilities; Oral Language; Remedial Instruction; Semantics; Student Evaluation; Vocabulary
AbstractThe third of seven booklets on adults with learning disabilities, this manual addresses the evaluation and remediation of oral language difficulties. An assessment section focuses on behaviors and disorders which adult education teachers should look for as well as informal diagnostic tasks in auditory discrimination, grammar, vocabulary, social use of language, and oral language recall. The remediation section parallels the assessment information section, presenting suggestions for remediating problems in auditory discrimination, grammar, vocabulary and underlying meaning, word finding, semantics, social language skills, and oral language recall. It is pointed out that few commercial materials exist for oral language instruction of the learning disabled; however, five references are listed and these are followed by a longer bibliography which includes descriptions of materials and techniques and which offer useful ideas that may be adopted according to the needs of each student. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: