Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Douglas K.; Lyon, Mark A.
TitelChildren with Learning Difficulties: Similarities and Differences in Cognitive Abilities and Achievement.
Quelle(1987), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Tests; Cognitive Processes; Cognitive Style; Comparative Analysis; Elementary Education; Intelligence Tests; Learning Disabilities; Learning Problems; Scores; Kaufman Assessment Battery for Children; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractA study sought to compare the performance of elementary school students referred for learning difficulties on the Kaufman Assessment Battery for Children (K-ABC) and the Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised (WISC-R) and to examine similarities and differences in performance on the two instruments between those placed in learning-disabled (LD) programs and those not placed. Of the 133 students, ages 6 to 12, administered the test, 82 were subsequently placed in LD programs. K-ABC scores were slightly lower than WISC-R scores for both groups. Correlations among the global scales of both instruments were all significant. Students placed in LD programs demonstrated lower scores on the Achievement Scale of the K-ABC and the Arithmetic and Reading/Decoding subtests as compared to the students not placed in the LD programs. Although the school-identified LD students revealed a greater variability in mean global scores, subtest profiles for both groups of students were remarkably similar. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: