Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYsseldyke, James E.; und weitere
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis.
TitelPolicy Analysis of Instructional Intervention and Decision Making in Early Childhood Special Education Programs. Research Report #13. Early Childhood Assessment Project.
Quelle(1986), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Comparative Analysis; Decision Making; Disabilities; Early Childhood Education; Educational Diagnosis; Handicap Identification; Individualized Education Programs; Intervention; Program Evaluation; Regional Characteristics; School Policy; Screening Tests; Special Education; Student Evaluation
AbstractFindings related to instructional intervention and decision making from four in-depth ecological case studies were integrated and analyzed. The case studies focused on four early childhood special education (ECSE) programs that were characterized by a variety of approaches to ECSE decision making and by urban, suburban, and rural locations. The considerable variability found among the programs' intervention practices appeared to be influenced by demographic characteristics and available funds, program experience, and staff experience. Consistencies were seen across programs for team approaches to interventions, formulations of individualized education programs, and individualization of intervention practices. Trends affecting program effectiveness included availability of specialists, frequent change of program location, lack of formal evaluation of the intervention program, and relationship between ECSE efforts and those of regular education programs. (Author/CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: