Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBlosser, Patricia E. (Hrsg.); Helgeson, Stanley L. (Hrsg.)
InstitutionOhio State Univ., Columbus, OH. Information Reference Center for Science, Mathematics, and Environmental Education.
TitelInvestigations in Science Education. Volume 13, Number 2, 1987.
Quelle13 (1987) 2, (69 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBiology; Chemistry; Cognitive Processes; Cognitive Style; College Science; Ecology; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Instructional Improvement; Learning Strategies; Misconceptions; Questioning Techniques; Science Curriculum; Science Education; Science Instruction; Science Teachers; Teacher Attitudes; Teaching Methods; Canada
AbstractAbstracts and abstractors' critiques of ten published articles related to curriculum, misconception research, and instruction are presented. Aspects addressed in the studies include: (1) Canadian teachers' opinions on changes in elementary and junior high school science programs; (2) current status of ecology education in Illinois; (3) meta-analysis report of the effects of ISCS Program; (4) impact of selected elementary science programs on classroom practices; (5) medical students understanding of natural selection; (6) junior high school age students' explanations of chemical reactions; (7) teaching children to ask operational questions; (8) alienation of students from science; (9) lesson structure and cognitive style and science achievement of elementary school children; and (10) effects of text questions of various types of retention of biology concepts by college students. Included for each study are purpose, research design and procedure, and findings and interpretations. A critique follows each review. (ML)
AnmerkungenSMEAC Information Reference Center, The Ohio State University, 1200 Chambers Road, 3rd Floor, Columbus, OH 43212 (U.S. subscription $8.00; $2.75 single copy).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: