Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDowns, Gary E.
TitelModel Rocketry in the Middle School/Junior High School. Grades 6-9. Course Guide.
Quelle(1985), (14 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Aerospace Education; Experiential Learning; School Safety; Science Activities; Science and Society; Science Education; Science Experiments; Science Instruction; Secondary Education; Secondary School Science; Space Sciences; Teaching Methods; Units of Study
AbstractStressing the use of hands-on activities, this guide contains ideas and suggestions for teaching model rocketry to junior high school students. It is intended to be used as a supplemental unit to the existing science curriculum. The unit includes a listing of goals and objectives that are designed to be used by the teacher to correlate this unit with the course's goals and objectives. Seven proficiency requirements are described and are based on the objectives. A suggested instructional sequence is provided and is also designed to correspond directly with the stated objectives. Each of the seven instructional activities is described. The model rocketry safety code of the National Association of Rocketry and the Hobby Industry of America is included. (TW)
AnmerkungenEstes Industries, 1295 H Street, Penrose, CO 81240.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: