Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPankratius, William J.; Keith, Thomas Mark
TitelBuilding an Organized Knowledge Base: Concept Mapping in Secondary School Science.
Quelle(1987), (14 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Concept Formation; Concept Mapping; Concept Teaching; Learning Strategies; Misconceptions; Models; Process Education; Science Education; Science Instruction; Secondary Education; Secondary School Science; Teaching Methods
AbstractPerspectives on concept mapping and its benefits to students in the learning of scientific concepts are presented in this paper. A concept map is defined as a two-dimensional heirarchical representation of concepts which indicates the relationship between the selected concepts. Aspects of concept mapping addressed in this review include: (1) its structure (consisting of a sample map); (2) construction of a map (specifying the steps involved in mapping); (3) applications (indicating uses in curriculum development, instruction, and evaluation); (4) classroom use (suggesting ways for introducing concept mapping to students); (5) research studies (reviewing one study's findings); and (6) a conclusion (re-emphasizing the instructional value of concept mapping). (ML)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: