Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Okhwa; Lehrer, Richard
TitelConjectures Concerning the Origins of Misconceptions in LOGO.
Quelle(1987), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Computer Oriented Programs; Computer Science Education; Concept Formation; Educational Research; Error Patterns; Higher Education; Logic; Mathematics Instruction; Microcomputers; Programing
AbstractSeven graduate students in a seminar on classroom computing received instruction in LOGO programming. Programming protocols were collected periodically and examined for errors and misconceptions; in-depth interviews were conducted in order to understand specific misconceptions better. As novice students transit from instruction to experience in LOGO, they develop a systematic set of misconceptions concerning the flow of control in programs. These misconceptions result in programming errors including unnecessary repetition of statements, inadequate use of conditional statements, non-existent or inappropriate combination of Boolean operators, failure to initialize variables, and difficulty transferring simple recursive structures developed in the graphics mode to the list processing mode. In addition, students with prior programming experience in BASIC inappropriately attempt to superimpose the iterative FOR...NEXT loop of this language onto recursion in LOGO. The origins of these misconceptions are traced to general properties of cognition and also to specific instructional practices. Four recommendations for instructing novices in LOGO are included. (Author/MNS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: