Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenDecoteau, J. Patrick (Mitarb.)
InstitutionIllinois Univ., Champaign. Secondary Transition Intervention Effectiveness Inst.
TitelHandbook for Project Directors: 1985-86.
Quelle(1986), (139 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterNachschlagewerk; Career Education; Demonstration Programs; Disabilities; Education Work Relationship; Employment Services; Federal Aid; Federal Programs; Grants; Models; Postsecondary Education; Relevance (Education); Transitional Programs; Vocational Adjustment; Vocational Rehabilitation; Vocational Training Centers
AbstractThis handbooks describes 111 federally funded programs for helping disabled youth make the transition from school to successful employment. The programs are categorized into the following groups: (1) Handicapped Children's Model Programs: Youth Employment Projects; (2) Handicapped Children's Model Demonstration Program: Post-Secondary Projects; (3) Post-Secondary Educational Programs for Handicapped Persons--Demonstrations; (4) Rehabilitation Services--Special Project; (5) Secondary Education and Transitional Services for Handicapped Youth--Service Demonstration Projects; (6) Secondary Education and Transitional Services for Handicapped Youth: Cooperative Models for Planning and Developing Transitional Services; (7) Secondary Educational and Transitional Services for Handicapped Youth: Transitional Strategies and Techniques; and (8) Secondary Educational and Transitional Services for Handicapped Youth: Cooperative Models for Planning and Developing Transitional Services. Each program description includes information on: competition number; title of project; sponsoring agency; grant number; contact person; impact (number of students); federal award; project duration; date of implementation; purpose of project; technical methods; and anticipated outcomes. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: