Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inValeri-Gold, Maria
InstitutionNational Council of Teachers of English, Urbana, IL.
TitelBridging the Generations: Helping Students Understand the Elderly (K-7). Choosing and Using Children's Books.
QuelleIn: Livewire, 2 (1985) 3, S.10-13 (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Bibliografie; Age Differences; Aging Education; Annotated Bibliographies; Childrens Literature; Class Activities; Elementary Education; Generation Gap; Older Adults
AbstractTo help students identify with and appreciate the elderly, this annotated bibliography lists 24 books for kindergarten through seventh grade that involve children and young people in close relationships with older people. Annotations, divided according to primary level or upper elementary level, include publisher and date of publication, as well as title, author, and a description of the book. A list of simple activities is provided to supplement the reading and further students' understanding of some of the special problems faced by older people. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: