Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdiger, Marlow
TitelDeveloping the Language Arts Curriculum (A Collection of Essays).
Quelle(1985), (194 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Basic Skills; Creative Writing; Curriculum Development; Educational Philosophy; Elementary Education; Elementary School Curriculum; English Curriculum; Grammar; Handwriting; Language Arts; Linguistics; Listening; Poetry; Reading Instruction; Reading Writing Relationship; Speech Communication; Spelling; Writing (Composition)
AbstractRanging across the language arts spectrum in the elementary school curriculum, this compilation of 36 essays is divided into eight main sections: (1) issues, theory, and philosophy of a language arts curriculum; (2) reading (includes "Developing the Reading Curriculum,""Determining Reading Levels," and "Reading: Basics versus Problem Solving)"; (3) handwriting; (4) spelling (offers strategies and activities for improving spelling, and the suggestion that spelling can be correlated with other curriculum areas in the school/class setting); (5) linguistics (deals with patterns of sequences, expanding sentences, stress, pitch and juncture, and generating new sentences) and grammar (especially structural grammar); (6) oral communication (subdivided as creative expression in oral communication, and oral communication and the psychology of learning); (7) listening (focuses on diagnosis, the pupil and listening); and (8) writing and composition--the most extensive section (offers, among others, material entitled "Writing Achievement and the Basics,"" The Child and Writing,""Creative Writing," and "Poetry in the Elementary School"). (NKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: