Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTanner, David E.
TitelAchievement as a Function of Abstractness and Cognitive Level.
Quelle(1986), (23 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAbstract Reasoning; Achievement Tests; Analysis of Variance; Cognitive Processes; College Students; Difficulty Level; Higher Education; Item Analysis; Multiple Choice Tests; Recall (Psychology); Scores; Test Construction; Test Items
AbstractA multiple choice achievement test was constructed in which both cognitive level and degree of abstractness were controlled. Subjects were 75 students from a major university in the Southwest. A group of 13 judges, also university students, classified the concepts for degree of abstractness. Results indicated that both cognitive level and degree of abstractness accounted for a significant amount of variance in subjects' test scores. Furthermore, the interaction of the two main effects was significant. The presence of this interaction may help explain the inconsistency of findings in research dealing with the cognitive level of questions/test items and learner achievement. Data tables and five pages of bibliographic references are appended. (Author/JAZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: