Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFichtner, Edward G.
TitelA Functional Syntax of German.
Quelle(1986), (32 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adverbs; Comparative Analysis; English; German; Grammar; Negative Forms (Language); Nouns; Phrase Structure; Second Language Instruction; Sentence Structure; Structural Grammar; Surface Structure; Syntax; Word Order
AbstractStudents in intermediate language courses, especially conversational courses, can benefit from a simple set of instructions for combining words and phrases into sentences. A description of the basic concepts determining word order in German--the fundamental sequence of clause elements, the "infrastructure," and the movement rules by which the various forms of the finite clause may be generated, i.e., declarative sentences, direct and indirect yes-no and information questions, and noun clauses after "dass and ob"--are presented. This model is then expanded to include the common adverbs "auch, gern, immer, mehr, nicht, nie, noch, and schon" singly and in certain combinations. An examination of several problems of negation in German which arise from contrasts with their English counterparts is included. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: