Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLitynsky, Walter; und weitere
InstitutionNew York State Univ. System, Albany.; New York State Education Dept., Albany. Bureau of Curriculum Development.
TitelCase Studies: Persecution/Genocide. The Human Rights Series. Volume III.
Quelle(1986), (317 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Civil Liberties; Collective Settlements; Developing Nations; Ethnic Discrimination; Ethnic Groups; Foreign Countries; Genocide; Hunger; International Crimes; Nazism; Revolution; Secondary Education; Slavery; Social Control; Totalitarianism; War; World Problems; USSR
AbstractA continuation of the study of those factors that lead to persecutions and acts of genocide is presented. As students read the materials included in the case studies, they should be referred to the organizing concepts discussed in "Teaching about the Holocaust and Genocide: Introduction. The Human Rights Series, Volume I." Unit 1 in that volume defines the following five concepts as they apply to the roots of intolerance and persecution: denial of reality, indifference, prejudicial attitudes, conformity, and obedience to authority. Students reapply these concepts as they study about the forced famine in the Ukraine and the actions of the Khymer Rouge in Cambodia. (Author/BZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: