Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFeiman-Nemser, Sharon; Buchmann, Margret
InstitutionMichigan State Univ., East Lansing. Inst. for Research on Teaching.
TitelWhen Is Student Teaching Teacher Education? Research Series No. 178.
Quelle(1986), (48 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCooperating Teachers; Elementary Secondary Education; Higher Education; Learning Processes; Preservice Teacher Education; Program Effectiveness; Program Improvement; Student Teachers; Student Teaching; Teacher Education Programs; Teaching Experience
AbstractThis paper presents a conceptual framework that relates empirical aspects of student teaching (facts about the experience) to considerations of value (what student teachers ought to learn). First, the report explains what is meant by calling student teaching an "occasion for teacher learning." Next, based on observational and interview data, two cases of student teaching are presented to illustrate how the relative influence of program, setting, and participants interact to shape opportunities for teacher learning. One teaching episode that elicited considerable pride in each student teacher is presented to highlight how and what the student teachers learned. The conclusion appraises the lessons learned in student teaching in terms of the framework and suggests how teacher educators can increase the educative power of the student teaching experience. (Author)
AnmerkungenInstitute for Research on Teaching, College of Education, Michigan State University, 252 Erickson Hall, East Lansing, MI 48824 ($4.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: