Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllen, Jan
TitelTurning Stumbling Blocks into Stepping Stones: Child Sexual Abuse and Day Care.
Quelle(1986), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Child Abuse; Child Development; Day Care; Developmental Stages; Early Childhood Education; Incidence; Parent Participation; Prevention; Safety; School Supervision; Sexual Abuse
AbstractMedia attention and public concern focused on child sexual abuse in day care have presented early childhood educators with opportunities to educate parents, the public, and the media about child sexual abuse and quality child care. This paper provides information concerning the sexual abuse of children in day care settings. Topics addressed include (1) the incidence of the problem, (2) ways day care may be preventing child abuse, (3) supervision of children in day care, (4) parent participation in day care programs, (5) day care programs for preventing sexual abuse, and (6) the importance of touch and physical acts of affection for the development of healthy children. A four-page list of references concludes the document. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: