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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Centre for Information on Language Teaching and Research, London (England).
Titel
Second Language Learning: Research Problems and Perspectives. Papers from a Conference on Second Language Learning (Birmingham, England, February 24-26, 1984).
The principal objectives of this conference were: (1) to become aware of present research relevant to second language learning/teaching; (2) to stress the need for further research; and (3) to establish directions for this further research. Papers include: "Language Needs and Social Policy" (John Trim); "Some Priorities for Research in Second Language Learning" (Paul Meara); "An Outsider's View of Research Needs in Second Language Learning" (Robert Le Page); "Research and the Teacher of Foreign Languages in Secondary Schools" (Brian Page); "Communication Processes: What Do Second Language Learners Need to Be Able to Do?" (David Wilkins); "Language Learning and Acquisition Processes: How Can and Do People Learn?" (Steven McDonough); and "Language Learning in Education: What Research Should Be Done to Help Improve Learning?" (Rosamond Mitchell). A review and summary of the papers, a list of recent and current research in Great Britain, an extensive bibliography, and a participant list are appended. (MSE)
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und weitere: Second Language Learning: Research Problems and Perspectives. Papers from a Conference on Second Language Learning (Birmingham, England, February 24-26, 1984). 1985.
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