Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenAlvermann, Donna (Hrsg.)
InstitutionAppalachia Educational Lab., Charleston, WV.
TitelResearch within Reach: Secondary School Reading. A Research-Guided Response to the Concerns of Educators.
Quelle(1986), (283 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterContent Area Reading; Critical Thinking; Decision Making; Educational Theories; Grouping (Instructional Purposes); Metacognition; Program Development; Program Effectiveness; Readability; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Programs; Reading Research; Reading Skills; Reading Writing Relationship; Secondary Education; Student Motivation; Teacher Role; Teaching Methods; Theory Practice Relationship; Vocabulary Development
AbstractIntended for secondary school teachers in all subject areas, this book synthesizes and translates reading-related research on a variety of specific topics. Each chapter in the book opens with a question or questions posed by teachers, then proceeds to a discussion of the research and practice pertaining to the issues raised. Each chapter ends with a summary and a list of references. Each chapter can be read independently. Questions raised in the 13 chapters of the book deal with the following areas: (1) reading programs, (2) effective schools and effective teaching research, (3) developing lifetime readers, (4) learning from text, (5) comprehension and thinking skills, (6) vocabulary, (7) readability, (8) objectives and materials, (9) integrating oral and written language, (10) grouping, (11) teacher decision making, (12) metacognition, and (13) staff development. A 27-page bibliography concludes the document. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: