Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMason, Jana M.; Allen, JoBeth
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.; Bolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelA Review of Emergent Literacy with Implications for Research and Practice in Reading. Technical Report No. 379.
Quelle(1986), (99 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Processes; Early Reading; Emergent Literacy; Language Acquisition; Learning Processes; Learning Theories; Preschool Education; Reading Instruction; Reading Research; Reading Skills; Reading Writing Relationship; Skill Development; Theory Practice Relationship; Writing Instruction; Writing Readiness; Writing Skills
AbstractDefining emergent as the process of becoming and literacy as the interrelatedness of reading and writing in young children's development, this paper reviews emergent literacy research and relates it to beginning reading and writing instruction. The first section of the paper describes the social and linguistic contexts for literacy, reviewing research that shows communication patterns and practices and parent-scaffolding of literacy for preschool children to be critically important events for literacy development. The second section deals with oral and written language distinctions and describes why literacy is not a simple extension of oral language. The third section reviews research on the acquisition of emergent reading and writing skills and knowledge, while the fourth presents examples of landmark instructional studies that adopt an emergent literacy perspective. (Author/FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: