Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGarber, Herbert
TitelA Competency-Based Testing Program: Program Evaluation from an Instructional Design Point of View.
Quelle(1985), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAchievement Tests; Criterion Referenced Tests; Graduation Requirements; High Schools; Instructional Design; Minimum Competency Testing; Needs Assessment; Program Evaluation; State Programs; Test Construction; Testing Programs
AbstractIn 1984 an evaluation team examined the Maryland Functional Testing Program (MFTP), a statewide competency-based, criterion-referenced testing program that was instituted to limit awarding of high school diplomas to those students who had earned scores above cut scores on a series of achievement tests. This article examines the procedures the state followed to ostensibly improve student attainment and compares them to the steps that an instructional system design/development model of instructional problem solution would require. It concludes that little worthwhile improvement in basic skills learning can be attributed to the testing and its associated curriculum augmentation programs. Effective procedures to improve instruction are described in a checklist manner by comparing Maryland's procedures with those required by the instructional systems development models. (Author/JAZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: