Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeSure, S.
TitelA Feather in the Cap: A Self Contained Classroom for Severely Mentally Handicapped 16-21 Year Old Students in an Urban Middle School.
Quelle(1982), (32 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterMainstreaming; Middle Schools; Multiple Disabilities; Program Descriptions; Program Effectiveness; Severe Mental Retardation; Special Classes; Young Adults
AbstractThis report, one of a series of case studies on mainstreaming efforts, describes a self-contained class for nine severely mentally and multiply handicapped 16- to 21-year-olds in an urban middle school. Following a description of the physical and social environment is a review of the history of the program begun in 1978-79. The author observes that peer interaction and exposure has been limited. Curricular and scheduling details are noted, as is inclusion of the class in a program featuring industrial arts, home economics, art, physical education and music rotation. Teacher and administrator characteristics are considered. The question of whether the program fits a mainstreaming definition is examined, with limited evidence cited to support the program's success. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: