Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHall, Gene E.
InstitutionTexas Univ., Austin. Research and Development Center for Teacher Education.
TitelDeriving Teaching Skill from Studies of the Implementation of Innovations in Education. Report No. 3224.
Quelle(1986), (18 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adoption (Ideas); Educational Innovation; Educational Research; Research Utilization; Skill Development; Teacher Attitudes; Teaching Skills
AbstractThis paper examines the recent research on the change process, with emphasis on implementation of educational innovations, to see what messages might be implied for teachers and their teaching skills. How various aspects of the change process research lead to the identification and description of these kinds of skills for teachers are described. The Concerns-Based Adoption Model (CBAM) is drawn upon with particular consideration given to three diagnostic dimensions--Stages of Concern, Levels of Use, and Innovation Configurations. Research indicates that the development of teaching skills takes time, and that the level of skill development that should be expected of teachers should vary depending on where they are along the professional continuum. A two-page list of references concludes the document. (CB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: