Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYsseldyke, James E.; und weitere
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis.
TitelCurrent Screening and Diagnostic Practices for Identifying Young Handicapped Children. Early Childhood Assessment Project Research Report #2.
Quelle(1985), (47 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAgency Cooperation; Decision Making; Disabilities; Educational Diagnosis; Evaluation Methods; Handicap Identification; Preschool Education; School Policy; Screening Tests; Services; Special Education Teachers; Student Evaluation; Teacher Role; Test Bias; Minnesota
AbstractCurrent screening and diagnostic practices for identifying young handicapped children in Minnesota were surveyed. Information was gathered on the populations served, the professionals and tools employed in screening and diagnosis, decision criteria, and the perception of gaps and duplications in services. The results indicated a heavy reliance on a limited number of instruments for screening, even though the technical adequacy of several of the instruments is questionable. The special educator, in most cases, was the professional most often involved in conducting assessment in the developmental areas. Findings suggested the need to examine how the types of personnel involved in screening influence results and the extent to which duplication actually exists or is only perceived to exist. The need for a policy solution to the problem of promoting cooperation and coordination among agencies is stressed. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: