Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrophy, Jere
InstitutionMichigan State Univ., East Lansing. Inst. for Research on Teaching.
TitelSocializing Student Motivation to Learn. Research Series No. 169.
Quelle(1986), (50 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Techniques; Cognitive Processes; Elementary Secondary Education; Learning Strategies; Socialization; Student Motivation; Teaching Methods
AbstractThis paper describes conceptual development and empirical research on student motivation to learn. It defines student motivation to learn as both a generalized trait and a situation specific state, and distinguishes it from related but different motivational conceptions that have less direct bearing on issues surrounding motivating student learning in classroom situations. It then reviews research indicating that little evidence of motivation to learn is observed in most classrooms and that this may be because teachers have not been made aware of the need to stimulate such motivation to learn through systematic socializing of their students, nor have they been armed with strategies for doing so. Finally, it describes the rationale and design of an ongoing experiment on this topic and presents the 13 strategies for stimulating student motivation to learn and 11 strategies for capitalizing on students' existing intrinsic motivation that are being recommended to teachers and that form the treatment in this experiment. (Author)
AnmerkungenInstitute for Research on Teaching, College of Education, Michigan State University, 252 Erickson Hall, East Lansing, MI 48824-1034 ($4.50).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: