Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGross, Carl; Goodman, Deborah
TitelEffect of a Pragmatic Context on Elicited Imitation.
Quelle(1985), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Context Clues; Early Childhood Education; Elementary Education; Imitation; Language Acquisition; Language Handicaps; Linguistics; Pragmatics
AbstractTo compare elicited imitation performance across two conditions (no context and a verbal pragmatic context), nine language disordered children (5 to 7 years old) were administered Carrow's Elicited Language Inventory in a standardized form and an experimental form using discourse cues. Results showed no signficant differences in linguistic performance as measured by accuracy of imitation between pragmatic context and no context test conditions. Findings indicated that the pragmatic context used in the study did not improve linguistic accuracy of imitation for language disordered children. Results suggest that when assessing language disordered children, clinicians should not assume that inclusion of a pragmatic context will enhance verbal performance. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: