Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWoods, James N.; und weitere
TitelAttitudinal Change of Direct Service Providers toward Competitive Employment for Persons with Developmental Disabilities.
Quelle(1985), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAttitude Change; Developmental Disabilities; Employment; Institutes (Training Programs); Job Placement; Workshops
AbstractCreated to evaluate the effects of placement training for persons with developmental disabilities, the Competitive Employment Implementation Scale (CEIS) measures training participants' acceptance of responsibility for effecting competitive employment for their clients. Thirty-seven participants in competitive employment workshops and participants in a comparison group were administered the CEIS. Results, measured by dependent t-tests, indicated significant attitudinal change toward acceptance of placement duties for persons attending the workshops. No significant difference was found for the comparison group. The competitive employment workshop demonstrated that factual information combined with local business assessment can produce an improvement in participant attitude toward placement in competitive employment for clients with disabilities. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: