Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionLouisiana State Dept. of Education, Baton Rouge.
TitelA Fine Arts Survey. Bulletin 1737.
Quelle(1984), (444 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Aesthetic Education; Art Education; Concerts; Course Content; Creative Art; Curriculum Guides; Dance; Dance Education; Drama; Educational Objectives; High Schools; Instructional Materials; Language; Learning Activities; Mass Media; Music; Music Activities; Music Education; Symbolism; Visual Arts
AbstractThe objective of the fine arts survey course outlined in this guide is to give high school students an introduction to understanding the four arts (visual arts, music, dance, and drama), their relationships, and how they each touch our daily lives. The guide begins with an introduction that contains a survey test, discusses the course rationale, and lists instructional materials. The course is comprised of 10 units: I-The Arts in Our Lives; II-Language, Media, and Materials of the Visual Arts; III-Symbols and Images of Graphic Art; IV-Achieving Literacy in the Visual Arts; V-Art as Environment; VI-Discovering and Creating; VII-Materials of Music; VIII-Form in Music; IX-Roots of American Popular Music; and X-Standard Concert Repertory. Information provided for the units includes focus, expected outcomes, background readings for teachers on the unit content, discussion/reaction topics, learning activities, words to recognize, teaching strategies, references and sample test questions. Throughout the course, students are involved in class discussions, are encouraged to actively participate in the creative process, and are assisted in developing their aesthetic sensitivity. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: